Rozkręć swój kawowy biznes!
W grze Bean Around the World dwanaście zespołów przyjmuje rolę handlarzy kawą. Zadanie polega na tym, aby dostarczać produkt od producenta do punktu sprzedaży, a docelowo do wymagającego klienta. Handlarze zarabiają, kupując woreczki kawy od dostawców, prowadząc interesy z innymi koncernami, wreszcie sprzedając klientowi mieszanki kawy z zyskiem!
Od Kenii po Karaiby i od Brazylii po Borneo! Sukces w branży kawowej wymaga od handlowca doskonałej intuicji rynkowej i rzetelnej obsługi klienta, połączonej z możliwością szybkiego reagowania na ciągle zmieniające się trendy i gusta konsumentów. Zespoły kupują i sprzedają, aby zmaksymalizować swoje zyski, jednocześnie poznają tajniki biznesu zarówno odstrony producenta, jak i konsumenta. Gra rozgrywana jest przez umowny okres trzech lat, a wygrywa koncern, który ma najwięcej gotówki pod koniec trzeciego roku.
Bean Around the World to gra zespołowa, która koncentruje się na takich zagadnieniach, jak krótkoterminowy sukces kontra długoterminowa strategia, zarządzanie ryzykiem oraz negocjacje. To gra, w której nie ma przegranych. Ta wciągająca aktywność została starannie skonstruowana tak, aby przełamywać myślenie silosowe i zapewniać współpracę między zespołami pracującymi nad wspólnym celem.
Uczestnicy doświadczają zmieniających się tendencji rynkowych, budują łańcuchy dostaw i rozwijają rozumienie wymagań klientów. Program podkreśla znaczenie: gromadzenia informacji, zachowań adaptacyjnych, zrozumienia rynków, i wartości towarów.
Pomysł polegał na tym, aby nasi pracownicy przestali pracować na czas, tylko skupili się na potrzebach i dynamice zespołu oraz szlifowali umiejętności, które pomogłyby im pracować wspólnie mądrzej i lepiej. Bean Around the World naprawdę osiągnął ten cel!