Nauczanie przez internet i grywalizacja uczenia się stały się bardziej
popularne w ciągu ostatniej dekady z uwagi na wykorzystywanie ich przez
sektor edukacyjny i korporacje. Grywalizacja tworzy ekscytujące,
edukacyjne i zabawne doświadczenia nauczania, oferując dodatkowe
korzyści, których konwencjonalne systemy nie są w stanie osiągnąć.
Badania pokazują, że grywalizacja w uczeniu się zwiększa zaangażowanie,
daje poczucie spełnienia i poprawia ogólną zdolność zapamiętywania dziesięciokrotnie w
porównaniu z tradycyjnymi metodami uczenia się, takimi jak czytanie i
słuchanie. Krótko mówiąc, wykazano, że zastosowanie mechaniki gry w team building znacznie zwiększa jego efektywność. Technologia odgrywa
coraz ważniejszą rolę w dostarczaniu programów do team building, zastępując użycie pióra i papieru urządzeniami cyfrowymi, takimi jak
smartfony, tablety i GPS w ramach konwencjonalnych ćwiczeń
z zakresu team building.
Przyszłość Team Building
W 2019 roku najbardziej imponujące i efektywne ćwiczenia do team building
będą pochodzić z gier VR opartych na współpracy, takich jak
The Infinite Loop,
oraz ćwiczeń, które używają niestandardowych, zaawansowanych technologicznie urządzeń, takich jak
dostosowane do klienta skrzynie skrywające zagadki i płonące czerwone urządzenie
odliczające czas w grze
Red Alert (na zdjęciu poniżej).
Motywy gier typu escape room również zyskują na popularności i
jeszcze bardziej zmienią krajobraz team building, umożliwiając
uczestnikom wchodzenie w różne światy i wcielanie się w fikcyjne role,
jednocześnie rozwijając przydatne umiejętności. Doskonałym tego
przykładem jest Outbreak - Escape the Virus, ćwiczenie, które wymaga od
uczestników uratowania świata przed śmiertelnym wirusem, wykorzystując zagadki w stylu gier escape room, w połączeniu z technologią, aby
uzyskać pełne zanurzenie się w grze, motywację, zrozumienie i ulepszenie zdolności
uczenia się.
Jak Nauka Wspiera Grywalizację w Edukacji
Kiedy ludzie wykonują czynności stymulujące ich ciała
lub umysły, ciało uwalnia endorfiny. Endorfiny są neuroprzekaźnikami,
które przyczyniają się do uczucia szczęścia i motywacji, zwłaszcza
wtedy gdy coś osiągasz lub pomyślnie wykonujesz zadanie. Najnowszy program Go Team od Catalyst,
Escape the Maze, został specjalnie
zaprojektowany tak, aby to wykorzystać, dając zespołom wyzwanie i
nagradzając ich za jego pomyślne ukończenie, czy to przez przyznawane punkty, wirtualną
nagrodę czy też przejście na następny poziom. Uwalnia to endorfiny, tworząc
poczucie pozytywizmu, które napędza ciągłe zaangażowanie, motywację i
sukces.
Ryzyko i Nagroda
Ryzyko i nagroda powodują jeszcze więcej, aby pomóc uczestnikom zmusić
się i osiągnąć cel. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z uzależniającej natury
maszyn do gry w pokera, pachinko, mahjong i innych gier hazardowych lub innych gier związanych z podejmowaniem ryzyka. Posiadają one cechy, które ćwiczenia z zakresu team building mogą wykorzystać do dalszego angażowania
uczestników.
W Quickfire zespoły muszą ryzykować swoje żetony, aby wziąć udział w
wyzwaniu, które przy pomyślnym zakończeniu go, nagradza je większą ilością
żetonów do zainwestowania. Tworzy to pętlę aktywności, w której
uczestnicy stale powtarzają czynności, które wykonują ze względu na czerpaną z nich przyjemność,
wliczając w to ryzyko i nagrodę. Powtarzanie czynności, które ta pętla przynosi, pozwala
uczestnikom doskonalić odpowiednie umiejętności bardziej
efektywnie i analitycznie, bez tworzenia monotonnego lub nudnego cyklu
wydarzeń, który ostatecznie pozostawiłby zespoły znudzone i
niezaangażowane. Ta równowaga pomiędzy zabawą i edukacją jest tym, co sprawia, że
skuteczny team building jest tak przydatny, gdy uczestnicy
nieustannie rozwijają konkretną umiejętność wyznaczaną przez przyjemne
i wciągające medium
Endorfiny
Dobrze znanym problemem związanym ze źle zaplanowanymi programami team buildingowymi jest brak zaangażowania, gdzie jeden lub więcej
członków zespołu stają się biernymi obserwatorami, a nie uczestnikami. Poprzez grywalizację, przemyślany projekt i dzięki wykorzystaniu
technologii wszyscy uczestnicy mogą być aktywnie zaangażowani, a endorfiny spowodują, że ich zaangażowanie będzie wzrastało w trakcie trwania gry. Badania
pokazują, że uwalnianie endorfin pomaga również w ogólnej edukacyjnej zdolności zapamiętywania, co stanowi cenną wiedzę naukową podczas projektowania
opartej na technologii gry z zakresu team building.
Niezależnie od tego, czy starasz się zwiększyć zaangażowanie w
konferencję, czy po prostu masz nadzieję zorganizować ćwiczenie z zakresu team building, w tym pytania i wyzwania, które skoncentruje się na
pożądanym wyniku uczenia się, uczestnicy będą zaangażowani,
zmotywowani i będą w stanie skutecznie wchłonąć informacje, włączając je do ich pamięci długoterminowej.
Opinie i Potencjał do Poprawy
Grywalizacja to świetny sposób na otrzymywanie przez zespoły stałych,
aktualnych i automatycznych opinii. W przeszłości zespoły
musiały czekać aż do ogłoszenia, a nawet zakończenia ćwiczenia, aby
wiedzieć, jak się spisują. W programach z użyciem technologii od
Catalyst Global aktualizacje, opinie i wyniki są dostarczane w czasie
rzeczywistym, w miarę postępu uczestników w grze. Uczestnicy mogą również
otrzymywać komunikaty zachęcające od kontrolera gry i innych
uczestników dzięki wbudowanej możliwości przesyłania wiadomości.
Ta zdolność do otrzymywania opinii w dowolnym czasie pozwala wszystkim
uczestnikom, nie tylko tym, którzy znajdują się na szczycie tabeli,
zobaczyć ich bieżące wyniki i ułatwia im analizowanie drogi poprawy.
Badania wskazują, że potencjał i zdolność do poprawy jest ważnym
aspektem spełnienia i dobrobytu. Mając to na uwadze, gry wykorzystujące
technologię powinny być projektowane z wyzwaniami, które powtarzają
określony zestaw umiejętności, pozwalając uczestnikom widzieć ich
postępy, analizować problemy, z jakimi się zmagają i naprawić je.
Catalyst stosuje tę naukę w swoich programach z użyciem technologii, a zwłaszcza podczas gier Go Engage służących do szkolenia personelu i jego angażowania w konferencję, które są zazwyczaj rozgrywane przez osobę jako część eLearning.
W przypadkach, w których wyzwania nie są czarno-białe i brak im
wyraźnych miar sukcesu - na przykład w tych oznaczonych przez kontrolera
gry, a nie samą aplikację - przyjęto skalę punktowania, która daje
zespołom poczucie, że poprawiają swoją wydajność, zwiększając
poczucie spełnienia i motywację uczestników.
Ogólnie mówiąc, zastosowanie mechaniki gry w team building
powoduje drastyczny wzrost zaangażowania, motywacji, spełnienia i zdolności zapamiętywania. Wyniki te wyjaśniają, dlaczego technologia odgrywa coraz
ważniejszą rolę w dostarczaniu programów do team building, które
zawierają techniki projektowania gier, tworząc bardziej skuteczne ćwiczenia przynoszące korzyści zarówno firmom, jak i
pracownikom.