Współpracuj i użyj kreatywnego myślenia, aby zatrzymać rozprzestrzenianie się wirusa.
Zespoły oglądają złowrogi film od zamaskowanego przedstawiciela
zespołu Red Alert. Film przekazuje informacje o zhakowaniu ich systemów kompeturowych. Wirus jest w stanie uszkodzić ich systemy i zniszczyć na zawsze wszystkie dane firmowe i osobiste.
Każda drużyna otrzymuje skrzynkę zawierającą zagadki, które muszą rozwiązać w ciągu 60minut w celu poddania wirusa kwarantannie. Wideo
daje im wskazówki, które pomogą ukończyć zadanie. Gra zaczyna się, a zespoły
pracują nad serią sześciu zagadek w sześciu losowaniach. Androidy Red
Alert są pod ręką, aby dać im wskazówki, lecz są one kosztowne. Po tym,
jak zespół ukończy wszystkie sześć zagadek w swojej skrzynce, otrzyma cyfry kodu.
Wideo przypomina im, że wszystkie puzzle we wszystkich skrzyniach
muszą być kompletne, więc muszą oni pomóc innym zespołom. Gdy wszystkie zagadki zostaną ukończone, zespoły zabierają otrzymany kod z każdej
skrzyni do centralnej bazy Red Alert. Następnie wprowadzają właściwy kod, zatrzymując odliczanie czasu i poddając wirusa kwarantannie.
Red Alert jest fascynującą, eksperymentalną grą edukacyjną, która
zwiększa umiejętność pracy zespołowej i rozwiązywania problemów w
zabawnym i zajmującym środowisku. Ekscytujący motyw przewodni i ograniczone ramy
czasowe zapewniają, że wszyscy są zaangażowani w zadanie. Zespoły
stosują umiejętności kreatywnego myślenia i skuteczną komunikację,
decydując wspólnie o najlepszej strategii rozwiązania każdej zagadki. W
miarę postępu gry członkowie zespołu uczą się lepiej współpracować. Zaczynają doceniać wzajemne zdolności i zdają sobie sprawę, że ich indywidualne umiejętności mają duże znaczenie dla skuteczności całego zespołu. Scalanie
zespołów zacieśnia się wraz z ukończeniem układanki w każdym losowaniu, tak aby razem
móc świętować wspólny sukces.
Uczestnicy uczą się, że istnieje ogromna różnica pomiędzy patrzeniem a widzeniem.
Zespoły stopniowo rozwijają umiejętność dostrzegania problemu z więcej
niż jednej perspektywy i wykorzystują innowacyjne myślenie, aby je
rozwiązać. W końcowym stadium gry zespoły odrywają się od mentalności myślenia tunelowego, rozwiązując własne łamigłówki, oraz współpracując, aby pomóc
innym zespołom osiągnąć cele, które złożą się na finalne zwycięstwo całej grupy.